teisipäev, 15. juuli 2014

Natukene siis sellest mis autoga kevadel tehtud sai. VAZ 2106

Esimese asjana sai välja vahetatud peaaegu kogu jahutussüsteem. Nimelt radiaator tilkus juba 3-mest kohast ja lõdvikud kõik pragulised. Ventilaatori andur oli lahti ühendatud ja töötas salongi toodud lüliti abil. Sellisena ei julgenud tänavale tulla, rääkimata pikemast sõidust. Saigi tellitud uus radiaator, lõdvikud, ventilaatori andur ja termostaat. Ühe õhtuga sai kogu krempel ära vahetatud. Veepumba jätsin esialgu puutumata, loksusid ja lekkeid ei esinenud.

Kuna garaažis on üsna raske vigu tuvastada siis võtsin auto igapäevaseks sõiduriistaks.

Järgmisena vahetasin küünlajuhtmed ja õli. Sees oli veel vana „Lada“ õli mis tuli kindlasti lääne oma vastu vahetada. Hankisin 9 l õli ja 2 filtrit. Päris õiget mootori pesu ei julgenud tahmanud mootoriga teha äkki ummistab kanalid ära, seega läksin kahekordse õlivahetuse teed. Vana õli ja filter välja, uus sisse ja 100 km sõitu siis jälle õli välja, uus filter ja puhas õli sisse. Siiani on niimoodi hästi töötanud.

Kuna esimene vasak pidur tahtis kinni kiiluda sai ka esimene veermik üle vaadatud. Klotsid puhta kulunud, heal juhul 2 mm veel peal, silinder upitas end niivõrd välja, et tagasi liikudes kiilus kinni. Lisaks olid ka klotse hoidvad vardad niivõrd roostes, et neid ei olnud võimalik mitte kuidagi liigutada. Vardad lõikasin julmalt dremeliga vahelt välja ja kontsud lõin torniga välja. Kõik kõrvad jäid õnneks terveks. Silindrid surusin sisse tagasi ja meelitasin liikuma. Uued klotsid ja vardad sisse ja oligi korras. Tagumised piduriklotsid said ka vahetatud.

Kuna esimese sillaga juba tegelesin siis vaatasin ka muud asjad üle. Ühelt poolt oli rooliots vahetatud aga teine vana ja suure loksuga, õnneks oli uus juba sahtlis olemas. Stabilisaatori varda puksid vajasid ka vahetamist need leidsin ka ühest põhjatust sahtlinurgast.

Mingil hetkel hakkasin juba muret tundma üha madalamaks vajuva õlisurve pärast, näitas 3000 pöördel vaid 1-te. Kahtlustasin surveandurit, sai ehku peale ära ostetud. Õnneks oligi selle viga. Andurit vahetades avastasin suhteliselt õigel aja, et ka bensiinivoolikud on oma aja ära elanud. Peale vajutades immitses läbi, pole ka ime olid veel originaalid. U 1 m voolikut, filter, hunnik toruklambreid ja veidi pusimist.

Järgmisena võtsin ette karburaatori. Kütusekulu ei olnud just väga suur (10-11 l/100 km) aga paremaks on võimalik ikka saada. Kohalikust Agrovarust ostsin karburaatori remondikomplekti ja ühel päikesepaistelisel soojal pärastlõunal võtsin selle juppideks. Pesin kiht kihi haaval puhtaks, vahetasin kõik düüsid ja tihendid. Kokku tagasi ja peale. Esimene testsõit ei olnud paljutõotav, kõrgetel tuuridel ja kiirendades kadus jõud. Loomulikult olin düüsid vahetusse ajanud. Väljast on täpselt ühesugused aga sisemine läbimõõt erinev. Peale vahetamist töötas ilusti. Kütusekulu langes keskmiselt 8,5 l/100 km, pikal sõidul sain isegi vähem.

Tagumised vedrud said ka nüüd lõpuks vahetatud, kandevõime suurenes märgatavalt.


Nipet näpet olen igast otsast midagi putitanud ja tänaseks olen läbinud juba 5000 km ja sõidab kenasti edasi. Remondiks on kulunud üllatavalt vähe, siiani olen 300 Euroga hakkama saanud.

VAZ 2106

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar